Consultoria empresarial

En un entorn econòmic, financer i comercial de canvis constants i d’avantatges competitius difícilment sostenibles, el món empresarial necessita un assessorament personalitzat d’alta qualificació, pràctic i eficaç per optimitzar la gestió empresarial a tots els nivells.

Els nostres serveis de consultoria estan relacionats amb la direcció, administració i finances i altres àrees que integren les empreses i tenen un enfocament eminentment pràctic, tot defugint les solucions massa teòriques o estandarditzades i dissenyant els serveis de manera particular per a cada problema concret que plantegi el client i en qualsevol de les àrees següents:

1.    Economicofinancera

Proposem solucions objectives i pràctiques dirigides als negocis i a la presa de decisions estratègiques que els nostres clients han d’adoptar, a través de l’avaluació de la rendibilitat i la conveniència dels projectes:

  • Adquisicions, fusions i vendes de companyies, així com valoració de negocis i accions (due diligence)
  • Suport en negociacions
  • Confecció de plans de viabilitat i projeccions economicofinanceres
  • Implantació i seguiment de sistemes de control pressupostari i previsions de tresoreria
  • Estudi i elaboració de l’organització interna de les empreses
  • Creació, avaluació o millora del control de gestió
  • Creació del departament d’auditoria interna
  • Disseny i posada en marxa dels circuits administratius i de control intern
  • Suport en l’emissió d’estats financers i consolidats
  • Disseny, implantació i anàlisi de la comptabilitat de costos
  • Assessorament en la implementació de les Normes Internacionals d’Informació Financera (NIIF - NIC)

2.    Consultoria i auditoria de gestió de la qualitat, normes ISO 9001:2000

PLETA AUDITORES és membre, entre altres, del Centre d’Informació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM) i de l’Associació Americana per a la Qualitat ASQ i disposa d’un gabinet format per un equip de professionals altament qualificats, encarregat de dirigir i assessorar projectes per a la Implantació de Sistemes de Gestió de la Qualitat segons la norma UNE-EN-ISO 9001:2000.

El nostre equip tècnic està format per auditors de qualitat que realitzen auditories externes per a importants organismes de certificació. Aquest fet permet garantir el bon funcionament del sistema. Un cop finalitzat el projecte, els nostres auditors interns supervisen periòdicament el sistema implantat mitjançant auditories internes planificades prèviament.

Moltes empreses ja han dipositat la seva confiança en la nostra firma i segueixen pensant que un sistema de gestió de la qualitat i una metodologia de treball basada en la millora contínua contribueixen a la consecució dels objectius plantejats i la millora de l’organització de la seva empresa.

En un entorn en què els canvis es produeixen amb una rapidesa vertiginosa, els mercats s’obren i la competitivitat és cada dia més acusada. Amb tot, comptar amb un sistema de gestió capaç d’agilitzar el coneixement i l’adaptació a les noves condicions de mercat es converteix no només en una exigència per seguir sent competitiu, sinó també en un sinònim de supervivència.

Des d’aquesta perspectiva, la pauta que cal que segueixi la direcció hauria de ser:

  • Constatar la necessitat d’implantar un sistema de gestió de la qualitat
  • Prendre la decisió ferma d’iniciar el projecte i aplicar-lo
  • Compromís de la direcció i de tot el personal
  • Conscienciar tota l’organització

La base del nostre enfocament se centra en el reconeixement del fet que les necessitats de cadascun dels nostres clients són diferents. Malgrat que les nostres metodologies siguin globals i sistemàtiques, s’adapten a les seves necessitats i circumstàncies. Per això:

  • Escoltem per comprendre les seves necessitats
  • Analitzem els problemes detectats amb l’objectiu d’aconseguir un enfocament adaptat a les seves necessitats
  • Actuem de manera eficaç fent ús de processos i tècniques de treball per part dels nostres millors especialistes, que s’involucren i es comprometen fins a la finalització del projecte.

Revisió i diagnòstic

En el moment d’iniciar un projecte de millora, en primer lloc és recomanable realitzar una revisió i un diagnòstic de tota l’organització amb la finalitat de garantir un disseny i una implementació adequats del sistema de gestió de qualitat.

S’han de poder identificar amb precisió:

  • Estructura organitzativa actual: organigrama
  • Identificació dels processos administratius i productius
  • Existència de procediments documentats
  • Clima laboral i comunicació interna i externa
  • Cultura de la qualitat i estil de comandament de l’equip directiu
  • Recursos disponibles per gestionar la qualitat
  • Capacitat de l’organització per assumir el canvi

Tot seguit, les primeres accions s’han d’encaminar a eliminar les no qualitats existents:

  • Errors i defectes
  • Duplicitats
  • Processos improductius
  • Falta de comunicació
  • Falta de mètode
  • Procediments no documentats
  • Improvisacions, presses, descoordinació, desacords, etc.
  • Suposicions i malentesos
  • .....

La informació, sensibilització i motivació que, durant el transcurs del projecte, ha de rebre el personal (com a principal actiu de l’empresa) seran necessàries perquè existeixi un grau adequat de participació i implicació.

Un cop cobertes les fases anteriors, l’organització es trobarà en disposició d’iniciar amb garanties suficients d’èxit la implantació del sistema de gestió de qualitat sobre la base de la norma UNE-EN-ISO 9001:2000.

Implantació del sistema de gestió de la qualitat

Després de sensibilitzar i motivar el personal en la fase anterior, en primer lloc s’hauran d’estimar els recursos necessaris i disponibles: temps i personal, designar un coordinador del projecte, preparar la planificació i constituir el Comitè de Qualitat.

El Sistema de Qualitat que cal implantar ha de ser simple, funcional i aplicable al funcionament i les activitats de l’empresa. La seva redacció ha de ser senzilla i expressada en llenguatge d’ús quotidià d’acord amb el lloc de feina.

La implantació es basa en tres principis bàsics:

  • PREVENCIÓ: escriure el que s’ha de fer
  • EXECUCIÓ: fer el que s’ha escrit
  • REGISTRE: deixar constància del que s’ha fet

Avantatges durant el procés d’implantació:

  • es clarifiquen funcions i responsabilitats
  • es tendeix a eliminar tensions internes
  • millora la comunicació interdepartamental
  • es documenten les activitats de cada procés a través de procediments i instruccions operatives
  • es fomenta la formació, participació i implicació
  • s’incrementa significativament la motivació i es millora el clima laboral

Alguns dels seus resultats:

  • FINANCERS: principalment per disminució de costos de no-qualitat
  • COMERCIALS: per millora de la imatge, servei més competitiu i fidelització dels clients
  • TÈCNICS: un coneixement tècnic del producte i del procés
  • CLIMA LABORAL: en millorar la comunicació, participació i motivació del personal

Auditoria interna de qualitat prèvia a la certificació

Quan s’hagi implantat el sistema i hagi transcorregut un temps prudencial, es realitza una auditoria interna de qualitat amb la finalitat d’assegurar que el sistema ha estat entès i implantat correctament, de manera que es generen els registres suficients que evidencien que el sistema funciona i queda actiu.

Seguiment

Un cop finalitzat el projecte i obtinguda la certificació, s’han de realitzar les auditories internes prèviament establertes. Per això, el nostre equip tècnic facilita periòdicament l’assessorament necessari i realitza la supervisió del manteniment del sistema a través d’auditories internes, així com assisteix a les revisions i auditories externes que realitzi l’organisme de certificació.

3.    Fiscalitat

És un fet evident que la fiscalitat s’ha convertit en un factor essencial en l’economia de l’empresa.

La nostra tasca consisteix a estudiar la situació fiscal de l’empresa i advertir els nostres clients de les contingències fiscals que poguessin existir, i la nostra missió és proposar les millors solucions per optimitzar la seva situació fiscal.

La conjunció de circumstàncies econòmiques amb les fiscals dóna lloc a situacions molt avantatjoses fiscalment i crea un important valor afegit per a les empreses.

4.    Consultoria informàtica

Tothom coneix sobradament que les empreses depenen en gran mesura del correcte funcionament del seu sistema informàtic i dels canvis que tenen lloc en aquest món dotat d’una dinàmica difícil de mantenir.

Per aquest motiu, és bàsic l’assessorament d’experts especialitzats que Pleta Auditores posa a la seva disposició a través dels seus professionals associats. La seva missió és:

  • Analitzar periòdicament els sistemes informàtics de què disposa l’empresa mitjançant l’emissió d’un informe tècnic, tot indicant les deficiències existents i recomanant les solucions més viables.
  • Informar de les novetats que puguin millorar la qualitat dels seus sistemes d’informació.
  • Assessorar de manera independent sobre les inversions que siguin necessàries tant en programari como en maquinari d’acord amb les necessitats reals de l’empresa, tot defugint en la mesura del possible projectes faraònics i intervenint en tot el procés d’implantació.
  • Assessorar en el compliment de la normativa de protecció de dades de caràcter personal.

 

Les nostres oficines

Barcelona

Comte d'Urgell 240, 3 B
08036 Barcelona
Tel.: 93 494 74 70

Madrid

José Abascal, 44   4º
28003 Madrid
Tel.: 91 282 53 45

Lleida

Edif. Plaça Cervantes, 3a pl. (entrada Murcia, 41)
25002 Lleida
Tel.: 97 328 32 91

 

Per a més informació, pot dirigir-se a la nostra pàgina web:

www.pleta.es

o enviar-nos un e-mail a:

auditores@pleta.es

info@pleta.es