Compliance
Compliance és la funció que garanteix i acredita que una organització desenvolupa les seves activitats de forma responsable, ètica i legal. La reforma del Codi Penal, vigent des del juliol de 2015, introdueix com a novetat destacable, la possibilitat que les persones jurídiques s'eximeixin de responsabilitat penal dels delictes comesos pels seus directius i empleats per compte i en benefici de les mateixes si, amb caràcter preventiu, han adoptat i executen eficaçment un Programa de Prevenció de Delictes o Compliance Penal.
Aquest programa, a més de delimitar el mapa de riscos penals als quals està exposada cada empresa, ha d'incloure els instruments necessaris per a la prevenció i detecció d'aquests, un adequat sistema de control i supervisió, així com les oportunes mesures disciplinàries.
El Programa de Prevenció de Delictes o Compliance Penal ha d'evitar costos futurs per males pràctiques que poguessin perjudicar la imatge de l'empresa i, en conseqüència, evitar possibles sancions. Els agents implicats, interns (socis, administradors, directius, càrrecs intermedis i empleats) i externs (clients, proveïdors, administracions públiques, etc.), no dubtaran a continuar actuant amb integritat davant les evidències de control manifestades amb el Sistema de Gestió de Compliance implantat. La difusió del seu compliment, permetrà que el Mercat segueixi confiant.
Per tant, la implantació d’un Programa de Prevenció de Delictes o Compliance Penal, no és sols una mesura preventiva de prudència, sinó un deure de l’Òrgan d’Administració, ja que aquest està obligat a actuar amb la diligència d’un ordenat empresari i en el millor interès de l’empresa.
A pleta auditores desenvolupem un Sistema de Gestió de Compliance Penal que permet a l'empresa implantar de forma gradual i garantida un Programa de Prevenció de Delictes Penals l'objectiu final del qual serà minimitzar els riscos de comissió de delictes i evitar les responsabilitats penals que poguessin derivar-se.
Blanqueig de Capital
La Llei 10/2010 de prevenció del blanqueig de capitals estableix l’obligació que un expert extern analitzi anualment el protocol d’actuació interna, sense perjudici de col·laborar amb la comissió de prevenció de blanqueig de capitals i de realitzar les comunicacions que resultin preventives, així com la comunicació amb el Servei Executiu de la Comissió de Prevenció del Blanqueig de Capitals i Infraccions Monetàries.
A pleta auditores realitzem la valoració inicial dels riscos que el subjecte obligat està assumit en matèria de prevenció de blanqueig de capitals. Així mateix, portem a terme plans d’assessoria i consultoria a la seva empresa o organització sobre les accions de millora que cal realitzar per assegurar l’adequació de tots els procediments interns i el compliment de totes les obligacions de la Llei de prevenció del blanqueig de capitals mitjançant tasques de control específiques i anuals.
Protecció de Dades
El Reglament General de Protecció de Dades (Reglament (UE) 2016/679) (RGPD) té per objecte garantir i protegir totes les dades de caràcter personal, així com els drets, honor i intimitat de totes les persones físiques.
Tota empresa o professional queda obligat a donar compliment a aquesta llei, quan tingui en el seu poder, sigui en document físic o suport magnètic, qualsevol dada personal (per exemple relatius als clients, proveïdors, treballadors, etc.).
Amb el nostre equip d’experts en Protecció de Dades, podem ajudar-vos amb
Formació, assessorament i resolució de dubtes sobre l’aplicació del Reglament General de Protecció de Dades RGPD (UE) 2016/679 tals com:
- Avaluació de l'Impacte i Anàlisis del Risc
- Actualització als nous Tractaments
- Establir accions i mesures de seguretat
- Formació adaptada al RGPD pels seus treballadors